Θετικά κατά 1,3% κινήθηκε το οργανωμένο λιανικό εμπόριο το 2021 (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών), σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ.
Πιο αναλυτικά, τα στοιχεία της εταιρείας δείχνουν ότι τα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους αυξήθηκαν κατά 0,7%, επίδοση που προσεγγίζει την πρόβλεψη της NielsenIQ στην αρχή της χρονιάς.
Αναφορικά με τις κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, διαπιστώνεται ότι τα τρόφιμα και τα ποτά παρουσίασαν θετική τάση κατά 1,6%, ενώ τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και οικιακής χρήσης παρουσίασαν μείωση στις πωλήσεις τους κατά 1,7% και 2,4% αντίστοιχα.
Αντίθετα, ιδιαίτερα υψηλή τάση καταγράφηκε στα προϊόντα bazaar (+14,9%), ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν μικρή αύξηση (+0,3%).
Σχετικά με τις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, διαπιστώνεται πως οι αίθουσες άνω των 2.500 τ.μ. κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεων κατά 8,1%. Ταυτόχρονα, για αίθουσες έως 400 τ.μ. σημειώθηκε αύξηση 1,5%.
Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών, η υψηλότερη τάση καταγράφηκε στην Πελοπόννησο (+4,5%).
Σε επίπεδο κατηγοριών, διαπιστώνεται σημαντική αύξηση σε κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, όπως το ρούμι (16,5%) και το ουίσκι (13,3%). Την ίδια στιγμή, ανάλογη εικόνα σημειώνεται σε φυτικά ροφήματα (20,9%) και κατεψυγμένα λαχανικά (16,5%).
Τέλος, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, η μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων καταγράφηκε στα αντισηπτικά (37,9%) και τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (17,7%), γεγονός που αποδίδεται στον εξορθολογισμό της χρήσης τους.