Στις δυσλειτουργίες που εμφανίζει ο ΕΦΚΑ στην εξυπηρέτηση των πολιτών αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΕΦΚΑ, Όμηρος Τσάπαλος.
Μιλώντας στο Mega, ο κ. Τσάπαλος είπε, αρχικά, ότι «το πρόβλημα με την εξυπηρέτηση των πολιτών δυστυχώς είναι εξίσου σημαντικό με το πρόβλημα των εκκρεμών συντάξεων», προσθέτοντας πως «οι καταγγελίες που έχουμε είναι πάρα πολλές. Είμαστε πρώτοι σε κατηγορίες για ελλιπή εξυπηρέτηση στον Συνήγορο του Πολίτη. Δεν τιμά κανέναν αυτή η κατάσταση και πρέπει να αλλάξει. Η πανδημία συνέβαλε στο να επιδεινωθεί το πρόβλημα (σ.σ. της μη εξυπηρέτησης). Υπάρχει πάρα πολύ μεγάλος αριθμός κλήσεων που δέχονται καθημερινά τα υποκαταστήματα. Στον ΕΦΚΑ αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα και του χαλασμένου και του κατεβασμένου τηλεφώνου» .
Παράλληλα, ο κ. Τσάπαλος προανήγγειλε την δημιουργία ενός νέου πενταψήφιου αριθμού που «θα είναι δωρεάν, θα εξυπηρετεί 24 ώρες το 24ώρο, 7 μέρες την εβδομάδα, ενώ ημερησίως θα εξυπηρετεί έως 30.000 κλήσεις». Μάλιστα, τόνισε πως η εξυπηρέτηση των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα εξίσου με την επίλυση του ζητήματος των εκκρεμών συντάξεων.
Ακόμα, ο εκπρόσωπος Τύπου του οργανισμού επεσήμανε πως οι καταγγελίες των πολιτών για μη εξυπηρέτησή τους από υπαλλήλους του ΕΦΚΑ έχουν αυξηθεί κατά την περίοδο της πανδημίας, με τον ίδιο να κάνει λόγο για πειθαρχικές διαδικασίες σε περίπτωση εμφάνισης ανάλογων περιστατικών.
Αναφορικά με τις εκκρεμείς συντάξεις, δήλωσε ότι καταγράφηκε μείωσή τους για έβδομο συνεχόμενο μήνα. Παρ’ όλα αυτά, οι διαδικασίες πρέπει να επισπευστούν, αφού αρκετοί πολίτες θα καταθέσουν αίτηση συνταξιοδότησης το 2021.
Ολοκληρώνοντας, ο κ. Τσάπαλος ανακοίνωσε ότι οι συντάξεις αναπηρίας θα εκδίδονται ψηφιακά μέχρι τον προσεχή Ιούλιο.