Όλα στο προσκήνιο!
ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ
twitter
LinkedIn
Facebook
Youtube
Menu   ≡ ╳
  • Συνεντεύξεις
  • Αφιερώματα
  • News
  • Η Δική μας Άποψη
    • Μικρά Βέλη
  • Contact Us
☰
ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ
Home > Αξίζει να διαβαστεί
70 views 26 sec 0 Comment

Δράσεις για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης και την ψηφιακή ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής κοινότητας

Μάριος Λουκάς - 18 Μαΐου, 2021

Οι δράσεις για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης και την ψηφιακή ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής κοινότητας βρέθηκαν στο επίκεντρο της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη.

Κατά τη σύσκεψη, έγινε συνοπτική παρουσίαση των ψηφιακών δράσεων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης που αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν το φθινόπωρο, καθώς και αυτών που αφορούν σε ευρύτερες παρεμβάσεις στις τεχνολογικές υποδομές των εκπαιδευτικών δομών, ώστε να αναπτυχθεί ένα υψηλών επιδόσεων ψηφιακό οικοσύστημα, αλλά και να καλλιεργηθούν περαιτέρω ψηφιακές δεξιότητες.

Ειδικότερα, για την Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή συζητήθηκαν οι εξής δράσεις:

– Το ψηφιακό απόσπασμα απολυτηρίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Η δυνατότητα, δηλαδή, που θα υπάρχει σύντομα για έκδοση ψηφιακού αποσπάσματος απολυτήριων τίτλων σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

– E-Εγγραφές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: H πρώτη εγγραφή στα νηπιαγωγεία που λειτουργεί από το Μάρτιο του 2021 θα εμπλουτιστεί κι άλλο, με την προσθήκη της νέας λειτουργικότητας ψηφιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή και του Βιβλιαρίου Υγείας-Εμβολίων, το οποίο θα ισχύσει και για την πρώτη δημοτικού.

– E-Εγγραφές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Η εφαρμογή e-eggrafes, που έχει ήδη ενεργοποιηθεί από το προηγούμενο σχολικό έτος για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αξιοποιεί το σύστημα αυθεντικοποίησης του χρήστη μέσω των διαπιστευτηρίων του Taxisnet, και απευθύνεται στους γονείς/κηδεμόνες ή τους ίδιους τους μαθητές που επιθυμούν εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφή σε δημόσιο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ.

– Αναδιοργάνωση διαδικασίας κάλυψης θέσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Για πρώτη φορά θα καταχωρίζονται τα κενά των σχολικών μονάδων σε μια ενιαία εφαρμογή που θα διαλειτουργεί με υφιστάμενες εφαρμογές του ΥΠΑΙΘ, με στόχο τον έγκαιρο προγραμματισμό και τη γρήγορη κάλυψη των λειτουργικών κενών, απλοποιώντας παράλληλα τις διαδικασίες για τους υποψήφιους αναπληρωτές και μειώνοντας το διοικητικό κόστος εξυπηρέτησης τους. Η ανάληψη υπηρεσίας των αναπληρωτών θα ολοκληρώνεται εξ ολοκλήρου ψηφιακά, μέσω της σύναψης ψηφιακής σύμβασης, κατά την ανάληψη της υπηρεσίας τους στις σχολικές μονάδες.

– Ενημέρωση Υποψηφίων Πανελλαδικών Εξετάσεων: Οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αρχής γενομένης από φέτος, θα ενημερωθούν με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους α) για τη βαθμολογία τους και β) για το τμήμα ή σχολή επιτυχίας τους.

– Αναβάθμιση των κυκλωμάτων πρόσβασης των σχολείων στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο: Ολοκληρώθηκε ένα σημαντικό κύμα αναβαθμίσεων συνδέσεων των σχολικών μονάδων: 29% των σχολείων έχουν σύνδεση ADSL έως 24 Mbps, 60% των σχολείων έχουν σύνδεση με VDSL έως 50 και 100 Mbps, ενώ τα υπόλοιπα σχολεία είναι συνδεδεμένα σε δίκτυα οπτικών ινών με ταχύτητες μεγαλύτερες από 100 Mbps. Η διαδικασία περαιτέρω αναβάθμισης των ταχυτήτων σύνδεσης των σχολικών μονάδων είναι διαρκής και αναμένονται κι άλλες βελτιώσεις, στο πλαίσιο του Σύζευξις ΙΙ.

Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση συζητήθηκαν οι εξής δράσεις:

– E-Diplomas: Η διαδικτυακή πλατφόρμα βεβαίωσης κτήσης τίτλου σπουδών ΑΕΙ, που βρίσκεται ήδη σε πιλοτική εφαρμογή, σχεδιάζεται να επεκταθεί περισσότερο σε Πανεπιστήμια της χώρας, με στόχο να διευκολύνει τους κατόχους τίτλων και τους εργοδότες. Παράλληλα, θα περιλαμβάνει και περιγραφή του περιεχομένου των τίτλων σπουδών του πτυχίου, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ).

– Ε-University: Αναβαθμίζεται και επεκτείνεται η ψηφιακή υποδομή, τα πληροφοριακά συστήματα και ο ψηφιακός εξοπλισμός των ΑΕΙ, με στόχο την αποτελεσματική συλλογή και αξιοποίηση δεδομένων λειτουργίας τους.

– Ακαδημαϊκή Ταυτότητα: Μια νέα, «έξυπνη» φοιτητική ταυτότητα, που θα διευκολύνει την πρόσβαση σε σημαντικές υπηρεσίες, όπως εκπτώσεις σε μέσα μεταφοράς, προσβάσεις σε δημόσιες βιβλιοθήκες και άλλα, θα αποκτήσουν σύντομα οι φοιτητές. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί σχετική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας θα παρέχονται οι ίδιες υπηρεσίες.

– Η ΕΘΑΑΕ, το ΕΔΥΤΕ και τα Υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συστήνουν ομάδα εργασίας για την κατάρτιση συνολικού θεσμικού πλαισίου αναφορικά με την Ηλεκτρονική Υπηρεσία ολοκληρωμένης διαχείρισης συγγραμμάτων, το Σύστημα κεντρικής Υποστήριξης της πρακτικής άσκησης φοιτητών ΑΕΙ, καθώς και την Ηλεκτρονική υπηρεσία για την ολοκληρωμένη διαχείριση νέων θέσεων διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Συζητήσαμε δράσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση και ανάπτυξη των ψηφιακών συστημάτων, πάντοτε σε εξαιρετική συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οικοδομώντας στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης, εργαζόμαστε καθημερινά για το αναβαθμισμένο σχολείο, το αναβαθμισμένο Πανεπιστήμιο του αύριο, με γνώμονα την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, τον εκσυγχρονισμό των δικτύων, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας. Στόχος μας, η συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, ο εκσυγχρονισμός αλλά και η απλοποίηση -γραφειοκρατικών, χρονοβόρων μέχρι σήμερα- διαδικασιών, για την καλύτερη, ταχύτερη και ακόμη πιο διαφανή εξυπηρέτηση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας.»

O Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Η παιδεία είναι ο σπουδαιότερος μηχανισμός μείωσης ανισοτήτων στην ιστορία. Χάρη στο σύστημα παιδείας, η Ελλάδα κατόρθωσε να απελευθερώσει το σπουδαίο δυναμικό της και να αλλάξει παράδειγμα προς το καλύτερο. Σε όλο το φάσμα των σπουδών, η τεχνολογία έρχεται να ενδυναμώσει τους πολίτες, από την πρώτη εγγραφή των παιδιών στο νηπιαγωγείο έως την απόκτηση του πανεπιστημιακού πτυχίου και την δημοσίευση διατριβών. Για όλους τους κλάδους της εκπαίδευσης, τα ψηφιακά εργαλεία χρησιμοποιούνται ως μοχλός προόδου και επιταχυντής της ανάπτυξης, προσωπικής και κοινωνικής»

Ετικέτες: E-Diplomas, E-Εγγραφές, απόσπασμα απολυτηρίου, Δευτεροβάθμια, δράσεις, Ε-University, Ειδική Αγωγή, εκπαίδευσης, εκπαιδευτική κοινότητα, Πανελλαδικών Εξετάσεων, Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, Πρωτοβάθμια, Τριτοβάθμια, Ψηφιακό Μετασχηματισμό

PREVIOUS

17 Μαΐου – Διεθνής Ημέρα κατά της Ομοφοβίας, της Τρανσφοβίας και της Αμφιφοβίας

NEXT

Διεθνή Ημέρα Μουσείων – Μέγαρο Τσίλλερ-Λοβέρδου, το νέο μουσείο της Αθήνας (βίντεο-ξενάγηση)
Related Post
14 Δεκεμβρίου, 2020
Κορωνοϊός – ΗΠΑ: Πραγματοποιήθηκε ο πρώτος εμβολιασμός σε νοσοκόμα της Νέας Υόρκης
8 Σεπτεμβρίου, 2020
ΕΕ: Η αντιμετώπιση της ρύπανσης και της κλιματικής αλλαγής θα βελτιώσει την υγεία και την ευημερία, ιδιαίτερα για τις πιο ευάλωτες ομάδες
19 Απριλίου, 2021
Ημέρα Φιλελληνισμού
8 Μαρτίου, 2021
Η παγκόσμια καινοτομία της VITEX- Aνάπτυξη αντιικών και αντιβακτηριακών ιδιοτήτων σε βαμμένες επιφάνειες
Comments are closed.

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
  • Blog
  • Contact Us
  • FAQ
© Copyright 2022 - ERLINNEWS. All Rights Reserved