Την απόφαση να εξουσιοδοτήσει το ολλανδικό δημόσιο για την χορήγηση ρευστότητας προς την αεροπορική εταιρεία KLM που επλήγη από την πανδημία του κορωνοϊού ύψους 3,4 δισ. ευρώ ενέκρινε η Κομισιόν.
Υπενθυμίζεται ότι η Γαλλία προχώρησε στην παροχή οικονομικής βοήθειας προς την Γαλλία, η οποία ανήλθε στα 7 δισ. ευρώ για την διάσωση της γαλλικής Air France. Η τελευταία συμμετέχει σε κοινό επιχειρηματικό σχήμα με την ολλανδική KLM, συγκροτώντας τον όμιλο Air France-KLM.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το γαλλικό και το ολλανδικό δημόσιο συμμετέχουν με 14% το καθένα στον αεροπορικό όμιλο.
Παράλληλα, τα 3,4 δισ. ευρώ εξειδικεύονται στο δάνειο 2,4 δισεκ. που χορηγείται από 11 τράπεζες (3 εκ των οποίων είναι ολλανδικές) και το οποίο είναι κατά το 90% του εγγυημένο από το ίδιο το ολλανδικό δημόσιο, από το οποίο απευθείας προέρχεται και το υπόλοιπο 1 εκατ. ευρώ υπό μορφή κρατικού δανείου.
Κατά συνέπεια, ο όμιλος Air France-KLM έλαβε συνολικά 10,4 δισ. ευρώ από Γαλλία και Ολλανδία για την διάσωσή του.
Σε αναφορά της για το θέμα, η Επίτροπος Ανταγωνισμού της Κομισιόν, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, δήλωσε πως «η εγγύηση και το κρατικό δάνειο θα παράσχουν στην KLM τη ρευστότητα την οποία έχει άμεση ανάγκη για να αντεπεξέλθει στον αντίκτυπο που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού».
Την ίδια στιγμή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τονίζει ότι η KLM αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία στην Ολλανδία, καθώς απασχολεί 36.000 εργαζόμενους.
Τέλος, η Air France είχε ανακοινώσει την κατάργηση 6.560 θέσεων εργασίας από τις 41.000 συνολικά των απασχολουμένων, όπως επίσης και την κατάργηση άλλων 1.020 θέσεων από τις 2.420 στην περιφερειακή θυγατρική της Hop!.