E-shop: Μόνο το 15% των ελληνικών μικρών επιχειρήσεων διαθέτει ψηφιακό κατάστημα | ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ | Όλα στο προσκήνιο!

E-shop: Μόνο το 15% των ελληνικών μικρών επιχειρήσεων διαθέτει ψηφιακό κατάστημα

Υστέρηση ως προς την προσαρμογή στις απαιτήσεις της ψηφιακής οικονομίας παρουσιάζει ένα σημαντικό τμήμα των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς μόνο το 15% των μικρών και πολύ μικρών εταιρειών της χώρας απαντά ότι διαθέτει e-shop ή συμμετέχει σε κάποια online πλατφόρμα, σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΠΕ.

Υψηλότερη συμμετοχή στον τομέα των ηλεκτρονικών πωλήσεων έχουν οι εμπορικές επιχειρήσεις, όπου το 26,2% διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα έναντι περίπου 11% που αντιστοιχεί για τη μεταποίηση και τις υπηρεσίες.

Ακόμα, ενδιαφέροντα στοιχεία αναδεικνύονται από τη συμμετοχή στα δίκτυα ηλεκτρονικών πωλήσεων σε σχέση με τις ηλικίες των επιχειρηματιών, το εκπαιδευτικό υπόβαθρο, τον κύκλο ζωής των επιχειρήσεων και το ύψος του κύκλου εργασιών.

Στο πεδίο της ηλικίας των επιχειρηματιών, το 22,8% των επιχειρηματιών ηλικίας 18-34 δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό κατάστημα, το 18,2% των επιχειρηματιών ηλικίας 35-49 ετών, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους επιχειρηματίες 50 ετών και άνω φτάνει το 10,3%.

Επίσης, το 19,1% των επιχειρήσεων με ηλικία έως 5 έτη συμμετέχουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και το 18,8% των επιχειρήσεων με διάρκεια ζωής 5-10 έτη, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις επιχειρήσεις ηλικίας 10-15 ετών και άνω των 15 ετών ανέρχεται στο 12,2% και 13% αντίστοιχα.

Αναφορικά με το εκπαιδευτικό υπόβαθρο, το ποσοστό ενσωμάτωσης ηλεκτρονικού δικτύου πωλήσεων ανέρχεται μόλις στο 10,4% για τους επιχειρηματίες αποφοίτους πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ στο 11% ανέρχεται το αντίστοιχο ποσοστό για επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών έως 50.000 €.

Ψηφιακό μάρκετινγκ και μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Σε ερώτηση για το αν οι επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ, ιστοσελίδα ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 50,1% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι έχει υιοθετήσει εργαλεία ψηφιακού marketing στην δραστηριότητα του. Υψηλότερο ποσοστό ενσωμάτωσης εργαλείων ψηφιακού marketing διαπιστώνεται στις εμπορικές επιχειρήσεις με 59,7% και στις μεταποιητικές-βιοτεχνικές με 58,6% να απαντούν θετικά, έναντι του 46% στον τομέα των υπηρεσιών με 46%.

Αναφορικά με την ηλικία των επιχειρήσεων, το 54,9% και 53,9% των επιχειρήσεων, που δημιουργήθηκαν στην τελευταία πενταετία και εκείνων που έχουν ηλικία 5-10 έτη αντίστοιχα, απάντησαν θετικά. Παράλληλα, το 45,5% για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μεταξύ 10 και 15 ετών έχουν ψηφιακό marketing, ενώ το 49,1% των επιχειρήσεων με διάρκεια ζωής 15 ετών και άνω συμμετέχουν σ’ αυτό.

Αναφορικά με το εκπαιδευτικό υπόβαθρο των επιχειρηματιών, το 44,1% των αποφοίτων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δραστηριοποιούνται στο ψηφιακό marketing, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των επιχειρηματιών αποφοίτων μεταπτυχιακών/διδακτορικών σπουδών ανεβαίνει στο 53%.

Επιπλέον, το 42-44% των επιχειρήσεων που αποτελούνται από αυτοαπασχολούμενους ή έναν εργαζόμενο απάντησαν ότι δραστηριοποιούνται στο ψηφιακό μάρκετινγκ, ενώ για τις επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 11 εργαζομένους το ποσοστό ανέρχεται στο 67%.

Τέλος, μόλις το 11% των επιχειρήσεων ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται διαδικτυακά κατά την διάρκεια της πανδημίας, ενώ το 89% απαντά ότι το έπραξε πριν από την εμφάνισή της.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, το ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ σημειώνει στην έκθεση με θέμα «Ο αντίκτυπος της πανδημίας στις επιχειρήσεις» ότι «υπάρχει ένα πολύ μεγάλο μέρος μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, που δεν έχουν ενσωματώσει στη δραστηριότητα τους ακόμα και ψηφιακά συστήματα χαμηλής τεχνολογικής έντασης».