Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Χαμηλά σε επάρκεια φορτιστών η Ελλάδα σε ευρωπαϊκό επίπεδο - ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ - Όλα στο προσκήνιο!

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Χαμηλά σε επάρκεια φορτιστών η Ελλάδα σε ευρωπαϊκό επίπεδο

Έλλειψη φορτιστών για την επίτευξη της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση καταγράφεται στην Ελλάδα, καθώς η χώρα μας βρίσκεται χαμηλά στη σχετική κατάταξη των χωρών της Ε.Ε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), από τα 224.237 σημεία φόρτισης που διατίθενται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδόν το 30% των σταθμών φόρτισης βρίσκεται στην Ολλανδία με 66.665 σταθμούς, το 20,4% βρίσκεται στη Γαλλία με 45.751 σταθμούς, ενώ στη Γερμανία βρίσκεται το 19,9% με 44.538 σταθμούς. Οι συγκεκριμένες χώρες, παρότι καλύπτουν το 23% της επιφάνειας της Ε.Ε., αντιπροσωπεύουν το 70% όλων των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ε.Ε., ενώ το υπόλοιπο 30% της υποδομής είναι διάσπαρτο στο υπόλοιπο 77% της Ε.Ε.

Κατόπιν, η Ιταλία διαθέτει 13.073 σταθμούς (5,8%), ενώ η Σουηδία κατέχει 10.370 σταθμούς.

Αναφορικά με την Ελλάδα, διαπιστώνεται ότι η χώρα μας βρίσκεται χαμηλά στη σχετική κατάταξη, καθώς διαθέτει 275 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πιο κάτω βρίσκονται η Βουλγαρία (194 σταθμοί), η Λιθουανία (174 σταθμοί), η Μάλτα (96 σταθμοί φόρτισης) και η Κύπρος (70 σταθμοί φόρτισης).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ρουμανία, χώρα που διαθέτει έκταση έξι φορές μεγαλύτερη από εκείνη της Ολλανδίας, διαθέτει μόλις 493 σημεία φόρτισης, που αντιστοιχεί στο 0,2% του συνόλου της Ε.Ε.

Παράλληλα, τα στοιχεία της ACEA δείχνουν σοβαρή έλλειψη σημείων ηλεκτρικής φόρτισης κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, αφού 10 χώρες δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα βασικών δρόμων.

Οι πέντε χώρες με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα είναι η Ολλανδία με 47,5 φορτιστές, το Λουξεμβούργο με 34,5, η Γερμανία με 19,4, η Πορτογαλία με 14,9 και η Αυστρία με 6,1 φορτιστές.

Σχολιάζοντας τα στοιχεία, ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema, σημειώνει ότι «οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να αλλάξουν οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων εάν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων».

Τέλος, υπογραμμίζει την ανάγκη προόδου στον συγκεκριμένο τομέα, ιδιαίτερα για εκείνες που δείχνουν να υστερούν.