Lockdown: Συνήθειες Μαρτίου κυριαρχούν στο καταναλωτικό κοινό

Παρόμοιες πρακτικές με την πρώτη καραντίνα εμφανίζουν οι καταναλωτές κατά το δεύτερο lockdown, όπως αποκαλύπτει έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 850 ερωτώμενους από 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020, με τις διαφορές να μην είναι ιδιαίτερα αισθητές μεταξύ των δύο περιόδων.

Αρχικά, παρατηρείται ομοιότητα στην κατηγορία της κατ’ οίκον παράδοσης-κατανάλωσης, αλλά και της παραλαβής έτοιμου φαγητού από τα καταστήματα.

Από την άλλη, διαπιστώνεται μεταβολή στους τομείς της μαγειρικής σπιτικού φαγητού, συχνότητας χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της κατανάλωσης καφέ στο σπίτι. Παρ’ όλα αυτά, οι αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες δεν συνοδεύονται από αντίστοιχη αύξηση της δαπάνης για τα νοικοκυριά, είτε λόγω υψηλής δαπάνης, είτε λόγω μειωμένων οικονομικών δυνατοτήτων.

Παράλληλα, οι ερωτώμενοι σημειώνουν ότι δεν θα επηρεαστούν συνολικά οι δαπάνες για τρόφιμα.

Αντίθετα, ανοδικές τάσεις εμφανίζουν προϊόντα όπως οι μάσκες, τα αντισηπτικά, τα γάντια, καθώς και τα είδη οικιακής φροντίδας.

Τέλος, πτωτικά αναμένεται να κινηθούν οι δαπάνες για είδη ζαχαροπλαστείου και προσωπικής περιποίησης.