Κ. Χατζηδάκης: Αύξηση της επιδότησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο 20%

Άνοδο του ποσοστού επιδότησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμή έως 30.000 ευρώ από το 15% στο 20% προανήγγειλε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης.

Ταυτόχρονα, το πλαφόν του ποσού επιδότησης θα ανέλθει από τα 5.500 στα 6.000 ευρώ, ενώ η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να στηρίξει την αγορά των ηλεκτρικών δικύκλων.

Αρχικά, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στις πολιτικές της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Ακούγοντας τα αιτήματα που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση και τις προτάσεις στη Βουλή, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε ακόμα παραπέρα στο πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά/μίσθωση ηλεκτροκίνητων ΙΧ και να δώσουμε ακόμα ένα κίνητρο στους πολίτες που θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητο όχημα. Έτσι, το πρόγραμμα προβλέπει πλέον επιδότηση 20% (έναντι αρχικής πρότασης 15%) στα φθηνότερα αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ, με οροφή τις 6.000 ευρώ αντί για 5.500 ευρώ. Για τα ακριβότερα οχήματα αξίας άνω των 30.000 ευρώ, το ποσοστό επιδότησης παραμένει 15%, αλλά η οροφή αυξάνεται στα 6.000 ευρώ».

Αναφορικά με τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ο αρμόδιος Υπουργός είπε πως «με την πρωτοβουλία “Κινούμαι Ηλεκτρικά” που θα οριστικοποιηθεί μόλις το νομοσχέδιο αυτό πάρει ΦΕΚ, επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ταξί με 25% και οροφή τα 10.500 ευρώ (15% για τα υβριδικά ταξί με οροφή τα 8.000 ευρώ). Επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών σκούτερ με ποσοστό 20% επί της τιμής και ποδηλάτων στο 40% της αξίας τους, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη με οροφή τα 800 ευρώ».

Ολοκληρώνοντας, ο κ. Χατζηδάκης μίλησε για τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από τα φορολογικά κίνητρα, επισημαίνοντας: «Το νομοσχέδιο αυτό συνδυάζει τα μπόνους, στα οποία αναφέρθηκα, με σημαντικά φορολογικά κίνητρα. Παραδείγματος χάρη, η δαπάνη για την αγορά ή τη μίσθωση όχι μόνο ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ενός σκούτερ θα εκπίπτει προσαυξημένη κατά 50% και για τα νησιά κατά 70%. Η αγορά των οχημάτων αυτών θα αποσβένεται με αυξημένους συντελεστές κατά τα πρώτα χρόνια και θα εξαιρείται από τα τεκμήρια διαβίωσης η αρχική αγορά κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά πλέον μετά τη διαβούλευση και ηλεκτρικού μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας. Υπολογίζουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα νέα ενισχυμένα κίνητρα, θα έχουμε μείωση της τιμής ενός ηλεκτρικού ΙΧ μέχρι και 35%. Αυτό είναι πράσινη πολιτική στην πράξη και προχωράμε σε μια πραγματικά πράσινη οικολογική ατζέντα».