
Στο 1,9% ανήλθε ο πληθωρισμός τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΛΣΤΑΤ, καθώς παρατηρούνται σημαντικές αυξήσεις σε σειρά αγαθών.
Ειδικότερα, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή καταγράφει αύξηση 1,9% τον Αύγουστο του 2021 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, έναντι μείωσης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019.
Ακόμα, ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή παρουσίασε κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου 2020 – Αυγούστου 2021 παρουσίασε μείωση κατά 0,8% συγκριτικά με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2019 – Αυγούστου 2020, έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2019 – Αυγούστου 2020 με το δωδεκάμηνο Σεπτεμβρίου 2018 – Αυγούστου 2019.
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις μεταξύ Αυγούστου 2021 και Αυγούστου 2020 παρατηρούνται στο φυσικό αέριο (91%), στο πετρέλαιο θέρμανσης (28,9%) και στα νωπά λαχανικά (21,5%).
Πιο αναλυτικά, η αύξηση του γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μεταξύ Αυγούστου 2021 και Αυγούστου 2020 προέρχεται από τις αυξήσεις τιμών στα εξής είδη:
- 3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, μοσχάρι, χοιρινό, γιαούρτι.
- 4,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
- 6,7% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
- 0,2% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία, εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία.
Ταυτόχρονα, παρατηρούνται μειώσεις τιμών στα εξής είδη:
- 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
- 2,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- 0,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.
- 0,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
- 2,6% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
- 0,7% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
- 1,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.