Την αναγκαιότητα στροφής του ναυτιλιακού κλάδου σε πράσινες επενδύσεις τόνισε ο εφοπλιστής και ιδιοκτήτης του ναυτιλιακού ομίλου Capital, Βαγγέλης Μαρινάκης.
Μιλώντας στο Delphi Economic Forum, ο κ. Μαρινάκης ανέφερε ότι «είναι αναγκαία η στροφή σε τέτοιες πράσινες επενδύσεις», καθώς «είναι επενδύσεις που δεν γίνονται μόνο για το κέρδος αλλά και για τη προστασία του περιβάλλοντος».
Αναφορικά με το μέλλον της Ναυτιλίας, τόνισε πως «το μέλλον δεν ανήκει στα δεξαμενόπλοια, αφού οι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού προβλέπουν μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, κατά 40% μέχρι το 2030 και κατά 70% μέχρι το 2050». Ωστόσο, επεσήμανε πως «οι επενδύσεις σε πλοία που θα μεταφέρουν ξηρά φορτία θα συνεχίσουν να γίνονται».
Ακόμα, ο κ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι το κόστος της μετάβασης του ναυτιλιακού κλάδου έχουν επωμιστεί οι επιχειρηματίες του κλάδου, καλώντας σε στήριξη των βιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή των μηχανών για τα πλοία.
Σχετικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας στους ναυτικούς, ο ιδιοκτήτης του ομίλου Capital είπε: «Μια πολύ μεγάλη επίπτωση της πανδημίας, που επηρέασε τη ναυτιλία ήταν και η αδυναμία επαναπατρισμού των πληρωμάτων. Οι ναυτικοί έχουν συμβάσεις για τέσσερις έως επτά μήνες, αλλά λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις αναγκάστηκαν παρά πολλοί να παραμείνουν στα πλοία για διάστημα περισσότερο του ενός έτους. Πρώτη προτεραιότητα τώρα θα πρέπει να είναι ο εμβολιασμός των ναυτικών, τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα, κάτι που θα πρέπει να γίνει στη χώρα μας ακόμα και μέσα στον Μάιο».
Επιπλέον, ο ίδιος μίλησε για τις ναυλαγορές, σημειώνοντας ότι τα δεξαμενόπλοια επηρεάστηκαν ιδιαίτερα, ως αποτέλεσμα του περιορισμού των μετακινήσεων. Ταυτόχρονα, συμπλήρωσε πως «στην αγορά των containerships τους τελευταίους έξι μήνες καταγράφεται μια κατακόρυφη άνοδος, η οποία οφείλεται στην αλλαγή στις συνήθειες των ανθρώπων, οι οποίοι αφού δεν έβγαιναν έξω προχώρησαν σε παραγγελίες πραγμάτων που δεν είχαν σκεφτεί στο παρελθόν να παραγγείλουν. Οι παραγγελίες αυτές πυροδότησαν την μεταφορική αλυσίδα στα προϊόντα με αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα η ζήτηση για containerships».
Επίσης, πρόσθεσε ότι διαπιστώνεται αλλαγή στην αγορά πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (σιδηρομεταλλεύματα, σιτηρά), με τη Ναυτιλία να αναμένει την σταδιακή άνοδο των αγορών στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Τέλος, ο κ. Μαρινάκης εξήρε το κοινωνικό έργο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της ”ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ” κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών.