Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (European Transport Safety Council) βράβευσε σήμερα, την Ελλάδα, για τη μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα κατά το διάστημα 2010 – 2020, μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κατά την προηγούμενη δεκαετία, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία μειώθηκε κατά 54% στην Ελλάδα και μάλιστα, η χώρα μας ήταν η μόνη στην ΕΕ που πέτυχε τον στόχο της μείωσης σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%. Σε επίπεδο ΕΕ, η αντίστοιχη μείωση κατά μέσο όρο ήταν 37%.
Συγκεκριμένα, το 2010 η Ελλάδα θρήνησε 1.258 νεκρούς στην άσφαλτο, ενώ το 2020, 579 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
Το 2010 η Ελλάδα μετρούσε 113 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 67 που ήταν τότε ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ.
Το 2020, παρά τη θεαματική βελτίωση σε επίπεδο ποσοστών, η Ελλάδα μέτρησε 54 θανάτους ανά εκατομμύριο έναντι 42 θανάτων ανά εκατομμύριο, που είναι ο μέσος όρος στην ΕΕ.
Το βραβείο για τη μεγαλύτερη μείωση των θυμάτων από τροχαία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο στο διάστημα των τελευταίων δέκα ετών, απονεμήθηκε από το «European Transport Safety Council», παρέλαβε εκ μέρους του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα.
Ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η βράβευση της Ελλάδας για τη μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα μεταξύ των χωρών της ΕΕ έχει ιδιαίτερη σημασία, με δεδομένο ότι η σημαντική αυτή θετική εξέλιξη συμπίπτει με την έναρξη υλοποίησης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια, που παρουσίασε ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Συνεπώς, δεν στεκόμαστε στη βελτίωση των δεικτών μέχρι σήμερα, αλλά επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στην υλοποίηση μιας συνεκτικής πολιτικής με πολυετές πλάνο, που θα βελτιώνει κάθε χρόνο το επίπεδο της οδικής ασφάλειας στην πατρίδα μας. Δημιουργούμε καλής ποιότητας δεδομένα, αποτελεσματικό σύστημα διοίκησης και εφαρμογής των κανόνων κυκλοφορίας, ασφαλές οδικό δίκτυο και δίνουμε έμφαση στην εκπαίδευση και την ενημέρωση. Επόμενος στόχος είναι η περαιτέρω μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% την επόμενη δεκαετία, έως το 2030. Απώτερος στόχος είναι το ευρωπαϊκό όραμα «visιon zero», για μηδενικούς θανάτους από τροχαία το 2050. Μπορεί να μοιάζει ουτοπικός, αλλά όσο εργαζόμαστε με προσήλωση για να τον πετύχουμε είναι δεδομένο ότι θα μειώνονται τα ατυχήματα».